ایران

ایران

ایران
ایران

ایران

ایران

تصویر جسم فلزی اسرارآمیز در مریخ/ کشف کنجکاوی شبیه انگشت یک ربات


کشف جنجال برانگیز کنجکاوی شبیه انگشت یک ربات
Discover controversial curiosity like a robot finger
منبع:خبرگزاری مهر
تاریخ کشف انتشار خبر:یکشنبه 22 بهمن 1391

مریخ نورد کنجکاوی ناسا یک جسم فلزی اسرار آمیز که از زیر یک سنگ در سطح مریخ بیرون آمده کشف شده کرده که شبیه انگشت یک ربات است.
به گزارش خبرگزاری مهر، این تصاویر که توسط دوربین کنجکاوی گرفته شده یک ساختار عجیب انگشت مانند را در سطح مریخ نشان می دهد که روی سنگ زیرین خود سایه انداخته است.

علاقمندان به اکتشافهای کنجکاوی اظهار داشته اند که این شی کوچک و براق که درمیان سنگها یک منظره نامتجانس ایجادکرده می تواند از موادی تشکیل شده باشد که در مقایسه با اطراف خود کمتر در معرض فرسایش قرار گرفته است.
گفته می شود که این ساختار 0.5 سانتیمتر یا کمتر بوده است. این تصاویر درمیان تصاویر کنجکاوی بوده که اخیرا از مریخ به زمین ارسال کرده است و تاریخ ثبت آن روز 30 ژانویه بوده است.

تصویر اجسام عجیب و اسرار آمیز در مریخ از جایی شروع شد که کنجکاوی نخستین حفره را در سطح مریخ حفر کرد تا بتواند خاک آن را آزمایش کرده و رد حیات را در این سیاره سرخ بررسی کند.

تصاویر ارسالی از مریخ نشان دهنده یک حفره کوچک است که اطراف آن را تپه هایی از سنگهای ساییده شده قرار دارد و ناسا امیدوار است که بتواند از آنها برای آزمایش استفاده کند.

این سازمان فضایی طی بیانیه ای اظهار داشت که کنجکاوی از روشهای مختلفی برای حفر چاله در سنگهای مریخی استفاده می کند تا پس از آن نمونه های مورد نظر خود را جمع کند.
کنجکاوی از روشهای مختلفی برای حفر چاله در سطح مریخ استفاده کرده تا بتواند نمونه های بیشتری برای تجزیه و تحلیل جمع کند و به این پرسش که آیا حیات در مریخ وجود دارد پاسخ دهد.

نتایج یک تحقیق جدید توسط موزه تاریخ طبیعی به همراه دانشگاه ابردین نشان می دهد در تمام طول تاریخ مریخ، تمام اجزای حیات زیر سطح این سیاره وجود داشته است.

وقتی که شهابسنگها با سطح مریخ برخورد کرده اند، عملکرد آنها شبیه کاوشگران طبیعی بوده بسیاری از سنگها از زیر سطح به رو آمده اند.

براساس اظهارات دکتر جوزف میچالسکی نویسنده این تحقیق در موزه تاریخ طبیعی، در این شرایط تنها ارگانیسمهای تک سلولی امکان بقا دارند.
http://www.mehrnews.com/Fa/newsdetail.aspx?NewsID=1812437


هاوکینگ: تنها 100 سال دیگر فرصت دارید؛ زمین را ترک کنید!

استیون هاوکینگ در مصاحبه ای با وب سایت BigThink به انسان‌ها هشدار داده که آینده دراز مدت زمین و ساکنانش در فضای خارج از این سیاره است .

هاوکینگ: تنها 100 سال دیگر فرصت دارید؛ زمین را ترک کنید!

وی گفت:  چند هزار سال یا چند میلیون سال دیگر را فراموش کنید، خطر نابودی طی صد سال آینده انسان را تهدید می‌کند زیرا تا چند صد سال دیگر جلوگیری از وقوع فجایع انسانی بر روی زمین غیر ممکن خواهد شد. نسل انسان نباید تمامی
" نسل انسان نباید تمامی آینده خود را بر روی این سیاره سرمایه‌گذاری کند."
آینده خود را بر روی این سیاره سرمایه‌گذاری کند. 

من می‌توانم خطر بزرگی را ببینم که نسل بشر را تهدید می‌کند. در گذشته بقای نسل بشر بارها به خطر افتاده است، فاجعه موشکی کوبایی‌ها در سال 1963 یکی از این دفعات بوده است. تناوب دفعات وقوع چنین حوادثی در آینده رو به افزایش گذاشته است.

اما من خوشبینم در صورتی که بتوانیم تا دو قرن دیگر از بروز چنین فجایعی جلوگیری کنیم، نسل ما با گسترش یافتن در فضا ایمن خواهد ماند.

رفتن به سیاره‌ای دیگر صرف نظر از مهاجرت و اقامت انسان در آن سیاره به تنهایی آغاز چالشی بزرگ است.


به گفته "کاترین فریز" از دانشگاه میشیگان نزدیکترین ستاره به زمین ستاره "پروکسیما-قنطورس"
” می‌توانم خطر بزرگی را ببینم که نسل بشر را تهدید می‌کند. در گذشته بقای نسل بشر بارها به خطر افتاده است، فاجعه موشکی کوبایی‌ها در سال 1963 یکی از این دفعات بوده است. “
است که 4.2 سال نوری از زمین فاصله دارد. این به آن معنی است که در صورتی که بتوانیم با سرعت نور حرکت کنیم، 4.2 سال دیگر به آنجا خواهیم رسید که با احتساب پیشرفته‌ترین علوم راکتی که در حال حاضر در اختیار بشر است، انسان می تواند تا 50 هزار سال دیگر به این ستاره برسد.

هاوکینگ می‌گوید: باید سرعت عمل به خرج داد زیرا امکان جلوگیری از فجایع بشری تا دو قرن دیگر از بین خواهد رفت و تنها فرصت باقی مانده برای بقای طولانی مدت انسان، ترک زمین و پخش شدن در فضا است. ما در صد سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته ایم و اگر بخواهیم 100 سال آینده نیز به این پیشرفت‌ها ادامه دهیم، باید زمین را ترک کنیم.

این اولین باری نیست که هاوکینگ درباره سرنوشت ناگواری که در انتظار انسان است هشدار می‌دهد. وی در سال 2006 اعلام کرد زمین به‌شدت در خطر نابودی قرار دارد و به تازگی در این باره بسیار سخن می‌گوید.

وی در ماه آوریل از خطر ارتباط با بیگانگان فضایی سخن گفت و اعلام کرد این موجودات قطعا وجود دارند و انسان باید به هر قیمتی از برقراری ارتباط با آنها پرهیز کند.

وی می‌گوید: در مغز ریاضیدان من،
” در مغز ریاضیدان من، اعداد به تنهایی می‌توانند درباره وجود بیگانگان فضایی استدلال کنند. چالش اصلی کشف این است که این موجودات چه شکلی دارند. “
اعداد به تنهایی می‌توانند درباره وجود بیگانگان فضایی استدلال کنند. چالش اصلی کشف این است که این موجودات چه شکلی دارند.

وی سئوال خود را با گفتن اینکه احتمالا این موجودات با حیات میکروبی یا جانداران ساده برابری می کنند، پاسخ می‌دهد. گونه ای از حیات که در تقریبا در تمامی تاریخ حیات زمین وجود داشته و به گفته هاوکینگ می‌تواند انسان را با خطری بزرگ مواجه کند.

وی در ماه می اعلام کرد باور دارد انسان می‌تواند میلیون‌ها سال به‌سوی آینده سفر کرده و سیاره تخریب شده خود را بازسازی و احیا کند. در صورتی که بتوان فضاپیماهایی ساخت که سریع‌تر از سرعت نور پرواز می‌کنند، یک روز بر روی عرشه چنین کشتی برابر یک سال بر روی زمین خواهد بود، این به آن دلیل است که طبق گفته انیشتن با شتاب گرفتن اجسام در فضا حرکت زمانی که آنها را احاطه کرده کند می‌شود.

وی می‌گوید: روزگاری سخن گفتن از سفر در زمان جرم به حساب می‌آمد و من برای اینکه مورد هجوم منتقدان قرار نگیرم از سخن گفتن درباره این موضوع اجتناب می‌کردم. اما این روزها دیگر برایم اهمیتی ندارد.

دل نوشته

خدا قناری و کلاغ را یه جور آفرید...

قناری اعتراض کرد .زیبا شد ,کلاغ راضی به رضای خدا شد...

حالا قناری تو قفسه وکلاغ آزاد!!!

خطای دید

یک دقیقه به وسط عکس خیره بشید بعد روی یک دیوار سفید نگاه کنید و تند تند پلک بزنید...


جوک و اس ام اس جدید


برای مشاهده متن اس ام اس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید...








ادامه مطلب ...

معادلات جالب(فقط برای شوخی)


معادله ۱


انسان = خواب + خوراک + کار+ تفریح

الاغ = خواب + خوراک
پس


انسان = الاغ + کار + تفریح
وبنابرین
انسان – تفریح = الاغ + کار
بعبارت دیگر
انسانی که تفریح ندارد = الاغی که فقط کار می کند...






معادله ۲


مرد = خواب + خوراک + درآمد
الاغ = خواب + خوراک
پس
مرد = الاغ + درآمد
و بنابرین
مرد – درآمد = الاغ
بعبارت دیگر
مردی که درآمد ندارد = الاغ






معادله ۳


زن = خواب + خوراک + خرج پول
الاغ = خواب + خوراک
پس
زن = الاغ + خرج پول
وبنابرین
زن – خرج پول= الاغ
بعبارت دیگر
زنی که پول خرج نمی کند = الاغ





نتیجه گیری:


از معادلات ۲ و۳ داریم:
مردی که درآمد ندارد = زنی که پول خرج نمیکند
پس:
فرض منطقی ۱: مردها درآمد دارند تا نگذارند زنها تبدیل به الاغ شوند..
و
فرض منطقی ۲: زنها پول خرج می کنند تا نگذارند مردها تبدیل به الاغ شوند.
بنابرین داریم …
مرد + زن = الاغ + درآمد + الاغ + خرج پول
و ازفرضهای۱ و۲ نتیجه منطقی میگیریم که :
مرد + زن = دو تا الاغ که با هم به خوبی و خوشی زندگی میکنند...




این مطالب فقط برای خندیدن بود....



تخسیر خودمان است



مردان قبیله سرخ پوست درایالات متحده آمریکا، از رییس جدید قبیله می پرسن: آیا زمستان سختی در پیش است؟


رییس جوان قبیله که هیچ تجربه ای در این زمینه نداشت، جواب میده «برای احتیاط برید هیزم تهیه کنید»
بعد به سازمان هواشناسی کشور زنگ میزنه: «آقا امسال زمستون سردی در پیشه؟»
پاسخ: «اینطور به نظر میاد».
پس رییس به مردان قبیله دستور میده که بیشتر هیزم جمع کنند و برای اینکه مطمئن بشه یه بار دیگه به سازمان هواشناسی زنگ میزنه: «شما نظرقبلی تون رو تایید می کنید؟»
پاسخ: «صد در صد».
رییس به همه افراد قبیله دستور میده که تمام توانشون رو برای جمع آوری هیزم بیشتر جمع کنند. بعد دوباره به سازمان هواشناسی زنگ میزنه: «آیا شما مطمئنید که امسال زمستان سردی در پیشه؟«
پاسخ: بگذارید اینطوری بگیم؛ سردترین زمستان در تاریخ معاصر!!!

رییس: از کجا می دونید؟
پاسخ: چون سرخ پوست ها دیوانه وار دارن هیزم جمع می کنن!!
.
.
.
.
خیلی وقتها ما خودمان مسبب وقایع اطرافمان هستیم ..


حالا بنظر شما دلار باز هم گرون میشه ؟؟

دفتر شعر احمد شاملو

سلام دفتر شعر شاملو رو گذاشتم برای دانلود!


فقط اینو بگم که یه قسمت هایی از شعر های شاملو مورد داره اگر فک میکنید که نمیتونید ای تیکه هاشو تحمل کنید لطفا خودتون دانلودش نکنید...



برای دانلود اینجا را کلیک کنید...

با فرمت pdf