ایران

ایران

ایران
ایران

ایران

ایران

چنـد گیاه دارویی اعـجاز‌آور

انسان‌ها هزاران سال است که از برخی خواص گیاهان دارویی آگاهند و از آن‌ها برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌برند. در این گالری تصویری نگاهی داریم به دنیای عجیب گیاهان دارویی که ۱۵ هزار نوع آن در خطر انقراض قرار دارند.

 

dlsd.gif

طب سنتی و مدرن

انسان‌ها هزاران سال است که از برخی خواص گیاهان دارویی آگاهند و از آن‌ها برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند. محققان سال‌هاست تلاش می‌کنند از خواص گیاهان دارویی در طب مدرن نیز استفاده کنند. در سال‌های گذشته متاسفانه براثر نابودی محیط زیست تقریبا ۱۵ هزار گونه گیاهان دارویی با خطر انقراض روبرو شده‌اند. تلاش‌هایی از سوی سازمان‌های حفاظت از محیط زیست برای نگهداری از این گنجینه طبیعی صورت گرفته است.

 

dfdggh.gif

آلوئه ورا

تقریبا ۷۰ هزار نوع گیاه دارویی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از آن‌ها آلوئه ورا است که در حوزه دریای مدیترانه، خاورمیانه، آسیا و شمال آفریقا یافت می‌شود. نوع وحشی آن جزو گونه‌های حفاظت شده است. از برگ‌های آلوئه ورا برای ساختن کرم‌های بیماری‌های پوستی، سوختگی و آفتاب سوختگی استفاده می‌شود.

 

nnnnnnnnnnnnnnnj.gif

تنباکوی کوهی

تنباکوی کوهی در ارتفاعات اروپا، آسیا و آمریکا رشد می‌کند. تنباکوی کوهی جزء گونه‌های حفاظت شده است. از چای، پماد و روغن آن به عنوان دارو استفاده می‌شود. خواص تنباکوی کوهی برای ترمیم جراحات ماهیچه‌ای، کوفتگی و تقویت تنفس است. می‌گویند گوته، نویسنده مشهور آلمانی هنگامی که قلب‌اش درد می‌گرفت از چای تنباکوی کوهی برای تسکین استفاده می‌کرد.

 

kldfdk.gif

کنگر، کنگر فرنگی (artichoke)

کنگر تنها استفاده غذایی ندارد، بلکه خواص دارویی آن از دیرهنگام نزد مصری‌ها و در رم باستان آشنا بوده است. خاصیت و قدرت واقعی کنگر اما در دهه‌۳۰ میلادی با کشف ماده ((Flavonid آشکار شد. کاشف آن (Albert von Szent-Gyِrgyi Nagyrapolt ) بود که بخاطر آن جایزه نوبل دریافت کرد. این ماده به ویتامین (P) معروف شد. از کنگر برای درمان بیماری‌های معده و روده استفاده می‌شود.

 

ncklcjlkdxc.gif

بولدو

بولدو درختی است به ارتفاع شش تا هشت متر که موطن اصلی آن در شیلی است. طمع آن بسیار تلخ است ولی برگ‌های این گیاه برای تقویت دستگاه هاضمه مفید است. باعث ترشح صفرا و دفع اوره می‌گردد و خواب آور است.

 

msmdcs.gif

گزنه

گزنه تقریبا در سراسر جهان یافت می‌شود. لمس آن باعث احساس سوزش می‌شود، اما دارای خواص دارویی بسیار بالایی است. استعمال خارجی آن درموارد رماتیسم موفقیت آمیزبوده است. در مداوای پروستات و سنگ کلیه کاربرد دارد. این گیاه حاوی ماده‌ای به نام سکرتین است که بهترین عامل برای به کار انداختن غدد ترشحی هاضمه در معده، روده، کبد، لوزالمعده وکیسه صفرا است. خاصیت مهم دیگر آن کمک به ساخته شدن گلبول‌های سرخ است.

 

ndflkd.gif

درخت جنسهیا جنسان (Ginseng)

ریشه درخت جنسهیا جنسان بیش از ۲ هزار سال است که در طب چینی کاربرد دارد. غربی‌ها در قرن بیستم با آن آشنا شدند. صادرات بی‌رویه آن، این گیاه را با خطر انقراض روبرو کرده است. چای جنسهیا جنسان برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با خستگی، استرس و سرما‌خوردگی مفید است.

 

ksjjd.gif

گوارانا (Guaran)

درختی است که در منطقه آمازون می‌روید. در نزد قبائل بومی آمازون کاربرد دارویی داشته است. اکنون در برزیل از گوارنا یک نوع نوشیدنی با طعم شیرین ساخته می‌شود. قرص و پودر آن نیز وجود دارد. میو‌ه‌های قرمز این درخت دارای کافیین است که برای ناراحتی‌های معده و روده کاربرد دارد.

 

bdfhkd.gif

زنجفیل یا زنجبیل

گیاهی خوراکی که در هند و شرق آسیا از آن بعنوان ادویه استفاده می‌شود و دارای خواص دارویی است. در ایران باستان این گیاه با نام ژنگویر نیز شناخته شده بود. زنجفیل آشتها آور است و برای مقابله با سرماخوردگی، گلودرد و حالت تهوع کاربرد دارد. این گیاه تاثیر آرامبخشی بر روی دستگاه گوارشی دارد.

 

ksdjsdj.gif

بابونه

اقوام اروپایی بابونه را گیاهی مقدس می‌پنداشتند. بابونه اکنون در سراسر جهان دیده می‌شود. چای بابونه آرامبخش است. روغن آن به خصوص برای پوست‌های شکننده و حساس بسیار مفید است و مصارفی برای ناراحتی معده و روده نیز دارد. چای بابونه آرام‌بخش است.

 

dlksd.gif

قاصدک

قاصدک در سراسر نیم‌کره شمالی پراکنده است. قاصدک خواص بسیار زیادی دارد و از دیرباز برای درمان بیماری‌های کبدی وکسیه صفرا. بیماری‌های کلیوی و همچنین کاهش کلسترول، درمان رماتیسم و نقرس استفاده داشته است.

 

bdbfkjd.gif

گل ساعت

گیاهی است که در نواحی استوایی آفریقا و آمریکا رشد می‌کند. میوه ترش و شیرین آن با نام ماراکویا شناخته شده است. گل ساعت برای مداوای افسردگی، تشنج و اضطراب و اختلال در خواب بکار برده می‌شود.

 

dlwd.gif

خزنه

در محدوده دریای مدیترانه رشد می‌کند و تنها کاربرد ادویه ندارد، بلکه از گذشته‌های دور مصارف دارویی نیز داشته است. خزنه جلوی عرق‌کردن بیش از حد را می‌گیرد و برای مداوای گلو درد و عفونت لثه بکار برده می‌شود. خزنه در رفع اختلالات دستگاه گوارشی نیز کمک می‌کند.

 

 

ldjfldkj.gif

بهار نارنج

مهم ترین خاصیت دارویی بهار نارنج تأثیر آن روی سیستم عصبی بدن است. بهار نارنج آرامش‌بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی است و سردردهای میگرنی را کاهش می‌‌دهد. بهارنارنج در تقویت معده بسیار مؤثر است و تپش نامنظم قلب، تشویش و اضطراب را از بین می‌برد. بهار نارنج اشتها آور و ضد سرفه است و مشکل کم‌خوابی را نیز برطرف می‌کند.

 

طلاق و مهریه های عجیب حتما بخوانید


اینجا دادگاه خانواده است. حتی حاضریم بابتش قسم بخوریم. اینجا همه برای طلاق آمده اند و زن ها مهریه­شان را می خواهند. البته شلوار هیچ مردی دو تا نشده و هوو، مادر شوهر بدجنس و مادر زن فضول خبری نیست. اینها دیگر از مد افتاده و بهانه ها امروزی تر شده. مارمولک، ژل  مو، یک کیلو خیار و ….
خرید را فراموش نکن
برای اینکه کارتان به طلاق و دادگاه کشیده نشود توصیه می کنیم همین الان بدون فوت وقت از میوه فروشی خانه تان یک گونی خیار قلمی بخرید و بعد سری هم به خشکبار فروشی بزنید و هر چه دارد و ندارد بار کنید و به خانه تان ببرید.
چند وقت پیش زن ۲۴ ساله ای به اسم نگار، شوهرش را دنبال خودش به دادگاه خانواده شماره دو کشاند و پایش راتوی یک کفش کرد که طلاق می خواهد. البته او دلیل کاملاً موجهی برای این خواسته اش داشت و به قاضی شعبه ۲۶۸ گفت: چند  روز پیش از شوهرم خواستم برایم یک کیلو خیار بخرد اما وقتی به خانه آمد، دستش خالی بود.
من عاشق خیار هستم و او علایق من را به خاطر خساست نادیده گرفت. دیگر نمی توانم با چنین مردی زندگی کنم. واقعاً که نگار زن زجر کشیده ای بود و حق داشت طلاق بخواهد.
قبل از او یک زن دیگر به اسم  رامونا به همین شعبه دادگاه رفته و گفته بود چون شوهرش برای او یک قوطی  آبمیوه نخریده دیگر نمی تواند او را تحمل کند و طلاق بهترین راه چاره است.  حالا خودتان قضاوت کنید خیار مهم تر است یا آبمیوه. هنوز درباره پرونده این  دو زن تصمیم گیری نشده بود که یک فاجعه دیگر در عرصه زندگی زناشویی رخ داد و مردی برای همسرش برگه زردآلو نخرید. همین شد که زن دوان دوان  خودش را به میدان ونک رساند تا از شوهرش شکایت کند و حکم طلاق بگیرد.
دست و دلبازها
دست و دلبازی بعضی وقتها کار دست آدم می دهد. این ماجرا را قاضی عموزادی تعریف می کند. زن ۲۲ ساله ای که مدت زیادی از ازدواجش نمی گذشت تقاضای طلاق کرد.
او توضیح داد در طول زندگی مشترک کوتاه شان هر وقت از شوهرش طلا وجواهر می خواست او برایش می خرید. گردنبند، گوشواره، النگو و …. مرد آنقدر دست و دلبازی می کرد تا اینکه همسرش به او شک کرد و از خودش پرسید شوهرش این همه پول از کجا می آورد.
یک روز از سر کنجکاوی طلاها را که وزنش به یک کیلو رسیده بود به یک جواهر فروشی برد و آنجا بود که فهمید همه اش بدلی و قلابی است. اینطور شد که کارشان به دعوا کشید و زن برای طلاق به دادگاه آمد.
محدودیت ؛ تا چه حد
بعضی مردان خیلی حق همسران شان را ضایع می کنند. باور ندارید، حرف های فائزه زن ۲۵ ساله ای را که بعد از ۴ سال زندگی مشترک مجبور شد مهرش را حلال و جانش را آزاد کند، بخوانید: چند روز پیش می خواستم با اتوبوس به خانه مادرم بروم اما شوهرم گفت خودش با تاکسی من را می رساند. برای اتوبوس سواری اصرار کردم ولی او راضی نشد و گفت حتماً باید با تاکسی بروم. این هم شد زندگی . طلاقم را بدهید، خلاص.
البته قاضی حسن عموزادی این زن را به مدارا دعوت کرد و از خانواده اش خواست او را آرام کنند. محدودیت ها به همین جا ختم نمی شود. این چند جمله را یک زن ۲۱ ساله در دادگاه خانواده گفته است؛ شوهرم مرد خوبی است و خصوصیت های مثبت زیادی دارد اما یک اخلاقی دارد که خیلی آزارم می دهد و باعث شده تصمیم بگیرم، از او جدا شوم. شوهر من را سینما نمی برد. من به خاطر این محدودیت از نظر روحی آسیب دیده ام.
در جلسه رسیدگی به دادخواست این زن هر چه قاضی تلاش کرد او را از طلاق منصرف کند، زن حاضر نشد کوتاه بیاید.
چند دلیل موجه
البته همه طلاق ها به همین آسانی نیست، بعضی ها هم واقعاً دلیل موجه دارند. مثلاً رمضان مردی ۶۵ ساله است که بعد از ۴۵ سال زندگی مشترک با همسرش صدیقه فهمید در تمام این سالها زندگی اش تباه کرده است به همین  خاطر به شعبه ۲۶۷ دادگاه خانواده رفت و گفت: زنم ۳۵ سانتی متر از من بلندتر استو به خاطر این اختلاف فکر می کند خیلی از من سرتر است و دیگر مرا دوست ندارد. می خواهم او را طلاق بدهم. بالاخره اختلاف طبقاتی (!) این زن و شوهر به زندگی مشترکشان پایان داد.
در این گیر و دار بعضی وقتها پای جانواران هم وسط کشیده می شود. شقایق که بعد از ۴ ماه زندگی با شوهرش دیگر جان به لب شده است به قاضی عموزادی می گوید: شوهرم ایلیا مرد خوبی است اما یک مشکل بزرگ در زندگی ما وجود دارد ما در طبقه بالای خانه پدرشوهرم زندگی می کنیم. یک روز وقتی داشتم ظرف می شستم یک مارمولک دیدم. از ترس داشتم قبض روح می شدم.
بعد از یک دعوای مفصل قهر کردم و به خانه پدرم رفتم، اما ایلیا مرا دوباره برگرداند و گفت دیگر از مارمولک خبری نیست. او دروغ گفته بود فرادی روز آشتی کنان دوباره در خانه یک مارمولک دیدم. واقعاً این وضع غیر قابل تحمل است. لطفاً حکم طلاقم را بدهید.
مهریه حیوانی
پای جانوران فقط به عنوان دلیل طلاق به میان نمی آید. بعضی از این جانوران شانس بهتری دارند و اسم شان به عنوان مهریه در پرونده های دادگاه خانواده ثبت می شود. همین دو سه هفته پیش زنی به نام زلیخا به شعبه ۲۶۸ دادگاه خانواده رفت و مهریه اش را اجرا گذاشت: ۱۰ راس آهوی وحشی.
زلیخا به قاضی دادگاه گفت: من و شوهرم در یکی از شهرستان های کوچک اطراف بوشهر زندگی می کردیم اما اداره شوهرم را به تهران منتقل کرد. از وقتی به تهران آمدیم رفتار شوهرم عوش شد تا اینکه یک روز همسران همکارانش را به رخم  کشید و گفت من عقب مانده هستم. از این حرفش خیلی ناراحت شدم و حالا مهریه  ام را می خواهم. اگر این زن کوتاه نیاید و به خواسته اش پافشاری کند، مرد  بیچاره باید کار و زندگی­اش را ول کند و در کوه و دشت به شکار آهو برود.
عشق دریایی
عاشق هم شده بودیم. هر دو خانواده برای تفریح به شمال رفته بودیم و من در ساحل داریوش را دیدم. پسر خیلی خوبی بود. در آن چند روز مفصل با هم صحبت کردیم و وقتی به تهران آمدیم قرار ازدواج گذاشتیم. پدر و مادرهایمان مخالفتی نکردند وقتی از من درباره مهریه پرسیدند چون من و داریوش کنار دریا با هم آشنا شده بودیم، مهریه ام را ۵ هزار مرجان دریایی تعیین کردم.
آن روزها در ابرها سیر می کردم. چه می دانستم دعوایمان می شود. از کجا می دانستم تا این حد با هم اختلاف سلیقه داریم، مادر هیچ زمینه ای با هم تفاهم نداریم. کارمان شده دعوا و جنگ و جدال. ۵ هزار مرجان دریایی را که حق ام است می خواهم به اجرا بگذارم تا درس ادبی به شوهرم بدهم. اینها را زنی به اسم شیرین وقتی به دادگاه خانواده ونک آمده  بود گفت و به این ترتیب اسمش در فهرست عروسانی با مهریه های عجیب ثبت شد.
مهریه های فرهنگی
از جانوران و آبزیان که بگذریم نوبت به مهریه  های فرهنگی م رسد. عروس خانمی که مهریه اش یک دوره کامل آثار دکتر شریعتی بود، بعد از کلی جنجال و کشیده شدن کار به دادگاه تجدید نظر توانست طلاق بگیرد و البته در دقایق آخر  قید فرهنگ را زد و مهریه اش را بخشید تا زودتر مراحل کار انجام شود.
البته مهریه های فرهنگی تری هم تا به حال در مجتمع قضایی خانواده ثبت شده است. مثلاً زنی که مهریه اش رونویسی از دیوان بابا طاهر بود در دادگاه اصرار کرد مهریه اش حفظ کردن دیوان حافظ است و حالا شوهرش باید این کار را انجام بدهد. البته چون این نمونه آخر ارزش مالی نداشت و طبق قانون مهریه باید حتماً ارزش ریالی داشته باشد دادگاه خودش برای تعیین مهریه جایگزین دست به کار شد.

آنها شیطان را می پرستند !


در شیطان پرستی، شیطان به عنوان نماد قدرت و حاکمیت بر روی زمین، قدرتی به عنوان برترین قدرت دو جهان مورد توجه و پرستش قرار دارد.
در شیطان پرستی، غیر از استفاده از شیطان به عنوان قدرت تاریکی و قدرت مطلق از نیروها و اجنه و روح های پلید و شیطانی نیز برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌شود؛ و در نهایت معنای شیطان پرستی؛ پرستش قدرت پلیدی است.
به طور کلی دو تعریف برای گروه‌های شیطان پرستی در نظر افراد وجود دارد؛
تعریف اول : هر گروهی که شیطان را (مشابه شیطان تعریف شده در دین مسیحیت که عاری از مفاهیم غیرطبیعی مربوط به پلیدی و زشتی است یا یک شیطان انتزاعی) به عنوان خدا قبول داشته باشد و آن را عبادت کند که معمولا از آن به عنوان الهه سیاه نیز یاد می‌کنند و منتسب به طبیعت حقیقی انسان می‌نامند.
 تعریف دوم : گروه‌هایی که از دین مسیحیت تبعیت نکرده و یا عیسی را با خصوصیاتی که در دین مسیح تعریف شده است قبول ندارند. این تعریف معمولاً توسط بنیادگرایان مسیحی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر مبنای این تعریف بسیاری از گروه‌ها را شیطان پرست می‌نامند.

تاریخچـه شیطان پرستـی
شاید عده ای شیطان پرستی را آئینی مدرن و نهایتا مربوط به قرن های گذشته می دانند اما واقعیت چیز دیگری است. شاید بتوان تاریخچه شیطان پرستی را به قرون اولیه پیدایش آدمی نسبت داد.
البته شواهد به دست آمده این حرف را تصدیق می‌کند که شیطان پرستی در نواحی امریکای لاتین، امریکای جنوبی و آفریقای مرکزی به قرنها پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد.
در اکتشافات امریکای جنوبی یکی از قبایل این قاره که اعتقاد بسیاری به خوب و بد داشتند شیطان را می پرستیدند و حتی انسان هایی را برای شیطان قربانی می‌کردند.
 
شیطان پرستی قدیمی : شیطان پرستی قدیمی شیطان پرستی ای است که به قرون وسطا برمی‌گردد،؛ با اینکه همانطور که در تاریخچه شیطان پرستی ذکر گردید شیطان پرستی به قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد اما اصولا شیطان پرستی قدیمی را مربوط به قرون وسطا می‌دانند.
شیطان پرستی قدیمی اعتقاد دارد که شیطان وجود دارد و قدرت او عظیم ترین قدرت بر روی جهان است.
اصل شهوترانی و ارضای جنسی اصل لاینفک این مراسم است. شیطان پرستی قدیمی مخالف با مسیحیت و کلیسا است و دقیقا در مراسم خود اعمال ضد مسیحیت را انجام می‌دهد.
شیطان پرستی جدید
شیطان پرستی جدید در انگلستان به وجود آمد و البته زیاد نیز تعجب برانگیز نیست زیرا انگلیس یکی از کشورهایی است که جادوگرانی بسیاری داشته است و البته وجود اهالی باستانی آسیای میانی و خاورمیانه و همچنین اهالی یونان باستان در انگلیس ثابت شده است.از اکتشافات در برخی محل های برگزاری مراسم شیطان پرستی و جادوگری در انگلیس نظیر محل استون هنج آثاری از تمدن ایران و یونان پیدا شده است.
همچنین در کتب شیطان پرستی و جادوگری ، کلمات عبری ، یونانی و فارسی وجود دارد البته نه به صورت کنونی.
شیطان پرستی جدید بر خلاف شیطان پرستی قدیمی اعتقادی به وجود شیطان خارجی ندارد بلکه شیطان پرستی جدید شیطان را در طبیعت و در وجود هر انسانی می‌داند و این باطن هر کسی است که شیطان در آن وجود دارد و مراسم شیطان پرستی جدید مراسمی است برای دعوت از شیطان باطنی و حس اهریمنی درونی که با اعمال جنسی آرام و ارضا می‌شود.
آنان جسم پرست هستند و اعتقاد دارند هر آنچه وجود دارد مدیون آدم است.دیگر این که انسان باید کامل ترین لذت جسمانی و جنسی را در این دنیا ببرد.
انواع شیطان پرستی از نظر ایدئولـوژی
شیطان پرستی جدید آیینی است دارای شباهت هایی به اومانیسم که انسان را برترین موجود می داند و او را تنها در برابر خود مسئول می داند:
 «آنتون لاوی» می گوید : خدای باعظمت و با شکوهی وجود ندارد، و جهنمی که در آن گناهکاران کباب می شوند هم نیست.اینجا و حالا روز شکنجه و سختی ماست ! حالا و اینجا روز خوشی ماست ! اینجا و حالا فرصت ماست ! این روز، این ساعت را انتخاب کن که زندگی رهایی بخشی نیست !"


شیطان پرستی جدید به خدایی اعتقاد ندارد و شیطان را تنها نوعی کهن نماد ( archetype ) می داند و انسانها را تنها در برابر خود مسئول می‌داند و اعتقاد دارد که انسان به تنهایی می تواند راه درست و غلط را تشخیص دهد به همین دلیل هم این اعتقاد بیشتر به عنوان یک اعتقاد فلسفی شناخته می شود .
شیطان در این اعتقاد نماد نیروی تاریکی طبیعت ، طبیعت شهوانی ، مرگ ، بهترین نشانه قدرت و ضدمذهب بودن است. این اعتقاد دارای شاخه های متعددی است اما می توان گفت جز یکی دو نوع آن همگی دارای این اصول هستند:
Atheism (خدایی در شیطان پرستی وجود ندارد)
Not dualistic (روح و جسم غیرقابل دیدن هستند و هیچ جنگی بین عالم خیر و شر وجود ندارد)
Autodeists (خود پرستی ، خدایی جز خود انسان وجود ندارد و هر انسانی خود یک خداست)
Materialistic ( اعتقاد به اصالت ماده)
 

آگهی ازدواج در فیسبوک منجر به تشرف به اسلام شد!


خانم “لائورن بوث” ۴۵ ساله با آگهی ای که در اینترنت داد موفق شد برای دومین بار شوهر پیدا کند. او این بار توسط این آگهی در فیس بوک یک شوهر مسلمان پیدا کرده است و همین امر سبب گردید تا وی نیز به دین اسلام مشرف شود.
آگهی ازدواج در فیسبوک منجر به تشرف به اسلام شد!

چون او عادت زیادی به پیداکردن دوست در اینترنت دارد دوستانش زمانیکه متوجه شدند او برای یافتن شوهر دست به دامان یک آگهی اینترنتی شده است خیلی تعجب نکردند ، اما او موفق شد از بین ۷ هزار دوست اینترنتی که دارد یک همسر مسلمان پیدا کند و خیلی زود اعلام کرد که ازدواج کرده است.او به خاطر همسرش به دین اسلام مشرف شده است و همسر او تصویری از وی و خودش در اینترنت قرار داد که این زن را با پوشش زنان مسلمان نشان میدهد.
این مرد یک فلسطینی الاصل است که در حال حاضر ساکن انگلیس میباشد. این نخستین بار نیست که فیس بوک در زندگی این زن تاثیر گذار است. او بار اول نیز با شوهر سابقش از طریق فیس بوک آشنا شد که این آشنایی منجر به ازدواج گردید. حاصل ازدواج دو ساله آنها یک دختر است ، آنها از یکدیگر جدا شدند اما خیلی زود همسر سابق او در اثر سانحه تصادف درگذشت.

عطسه، خصوصی ترین مسائل تان را لو می دهد!!!


مجله سیب سبز: فرقی نمی‌کند که دچار آلرژی بهاره شده باشید یا سرماخوردگی شما را دچار خود کرده باشد. عطسه به هر دلیلی که سراغتان بیاید، می‌تواند بدون اجازه شما، شخصیت‌تان را آشکار کند. روانشناس‌ها سال‌هاست که برای رمزگشایی عطسه افراد پژوهش می‌کنند و نتایج چند بررسی آنها، ثابت کرده، عطسه‌های به ظاهر بی‌معنا، تمام آنچه در خود پنهان کرده‌ایم را بیرون می‌ریزند. محققان می‌گویند، همین واکنش طبیعی ساده، نشان می‌دهد ما با دیگران چه تفاوت‌هایی داریم و زیر و بم‌های شخصیت‌مان را آشکار می‌کند. پس اگر می‌خواهید کمی مرموز بمانید و به آسانی کشف نشوید، عطسه‌هایتان را حبس کنید.

عطسه؛ ارث پدری
شاید حتی برای نزدیک‌ترین اطرافیان‌تان، شیوه عطسه کردن شما عجیب به نظر برسد؛ اما محققان می‌گویند، شما به هر شکلی که عطسه کنید، باز هم مقصر نیستید. از نظر آنها، ژن‌ها در انتقال یک شیوه عطسه کردن به شما نقش دارند. پژوهش‌های آنها نشان می‌دهد، عطسه کردن هم مثل خیلی از رفتارهای دیگر، به شما ارث می‌رسد و دانستن همین واقعیت کافی است تا باور کنید عطسه‌ها، بهتر از شناسنامه شما می‌توانند در معرفی کردن‌تان نقش داشته باشند؛ زیرا بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی هم از طریق ژن‌ها به شما منتقل می‌شود.
بمب عطسه‌ای؛ نشانه یک کلامی
اگر با صدای بلند عطسه می‌کنید و نمی‌خواهید درونیات‌تان آشکار شود، بهتر است جلوی افرادی که با آنها رودربایستی دارید، مانع عطسه‌تان شوید، چراکه بررسی‌ها ثابت کرده عطسه‌های بلند، مخصوص آدم‌های مقتدر و سلطه جوست. البته نگران نباشید، زیرا چنین عطسه‌ای می‌تواند خصوصیات مثبت شما را آشکار کند و به دیگران نشان دهد که شما در تصمیم‌گیری‌های بحرانی خوب و سریع عمل می‌کنید و فردی کاری هستید. محققان می‌گویند، کسانی که عطسه‌شان مثل یک بمب منفجر می‌شود، آدم‌های قاطعی هستند که می‌تواند نقش یک رهبر خوب و یک مدیر موفق را بازی کنند. نتایج پژوهش دیگری هم ثابت می‌کند، افرادی که با صدای بلند عطسه می‌کنند دوست دارند در گروه‌های دوستانه و کاری نقش رهبر را بازی کنند و همچون یک مدیرتوانا و یک رئیس با نفوذ، قدرت اداره دیگران را دارند. به اعتقاد پژوهشگران اگر کاری به اینگونه افراد سپرده شود، با تمرکز و تعهدی که به خرج می‌هند، به خوبی از پس آن برمی‌آیند.

درستکار‌های تر و تمیز
رعایت کردن اصول نظافت، تنها آداب دانی شما را نشان نمی‌دهد. محققان می‌گویند، کسانی که هنگام عطسه کردن، دستمال جلوی دهان و بینی‌شان می‌گیرند، خصوصیات بهتری دارند که می‌تواند دیگران را به سمت‌شان جذب کند. از نظر آنها اگر شما چنین رفتاری را داشته باشید، به دیگران نشان می‌دهید انسانی شایسته و قابل‌اعتمادید. از نظر پژوهشگران فنون عطسه خوانی، می‌گویند چنین فردی، نه تنها با ادب است و قانون‌های معاشرت را خوب می‌داند، بلکه با دقت، درستکار و بسیار منطقی هم است.
بررسی‌های دیگر هم ثابت کرده کسانی که هنگام عطسه کردن جلوی دهان خود را می‌گیرند، بسیار موقر و متعادل هستند و دوست دارند دیگران در موردشان تصور خوبی داشته باشند. آنها قبل از انجام هر کاری و گرفتن هر تصمیمی حسابی فکر می‌کنند و همه جنبه‌های موضوع را می‌سنجند تا مبادا راه را بیهوده اشتباه بروند یا دل کسی را بشکنند. چنین افرادی از عهده اداره یک زندگی به خوبی برمی‌آیند، زیرا حسابگر و دقیق هستند و بسیاری از موضوعاتی که از دید آدم‌های دیگر پنهان می‌ماند را می‌بینند و به آنها توجه می‌کنند.
عطسه زشت؛ مخصوص افراد جالب
اگر عطسه‌ای زشت و نتراشیده دارید، نگران نباشید. حتی این عطسه‌های نابهنجار هم می‌توانند به دیگران بگویند که خصوصیات ویژه و قابل توجهی دارید. پژوهشگران معتقدند، کسانی که با صدای بسیار بلند و خشن عطسه می‌کنند و به جای یک مرحله، چند بار عطسه‌شان را تکرار می‌کنند، افراد مشتاقی هستند که در کنارشان حسابی خوش می‌گذرد. مطالعات نشان می‌دهد این افراد ویژگی‌های خوب اجتماعی بسیاری دارند و توانایی ایجاد انگیزه در دیگران و تاثیر گذاشتن بر نظراتشان را دارند. شاید چنین عطسه‌ای برای مخاطبان شما عجیب به نظر برسد، اما می‌تواند رازهای شنیدنی شخصیت شما را هم به گوش آنها برساند.
از نظر پژوهشگران، آدم‌هایی که به این شکل عطسه می‌کنند، برونگرا هستند و دوستان زیادی دارند. این افراد هرگز تنها نمی‌مانند، زیرا به خاطر سابقه خوبشان، همیشه آدم‌هایی به آنها وفادار می‌مانند و در لحظات سخت به دادشان می‌رسند. بررسی‌ها ثابت کرده، نباید این افراد را به بی‌کلاسی و بی‌ادبی متهم کنیم، زیرا این شیوه عطسه کردن، چندان به خواسته آنها بستگی ندارد و این عطسه‌های بلند تا حدودی ناخودآگاه بیرون می‌پرند.

تک عطسه‌ای‌های مهربان
اگر فقط یک عطسه می‌کنید، خوشحال باشید و بدون ترس در مقابل دیگران عطسه کنید. بررسی‌ها نشان می‌دهد، افرادی که فقط یک عطسه می‌کنند آدم‌های خوب و مهربانی هستند که به راحتی با دیگران کنار می‌آیند. اگر خواستگار شما فوت و فن عطسه‌خوانی را بداند، با دیدن تک عطسه‌های شما، می‌فهمد که فردی خون‌گرم، مفید و حامی دیگران هستید و می‌توانید در جریان زندگی مشترک، برایش نقش همسری مهربان و فداکار را بازی کنید. اگر یک فرد قدرت‌طلب به خواستگاری شمایی که آرام و بی‌صدا عطسه می‌کنید بیاید، احتمالا هر شرطی را از طرف شما می‌پذیرد و از دست‌تان نمی‌دهد، زیرا بررسی‌های دیگر هم ثابت کرده‌اند کسانی که ملایم عطسه می‌کنند، شخـــــــصیتی آرام دارند و به اطرافیانشان وفادار می‌مانند. از نظر پژوهشگران این افراد، شخصیتی وابسته دارند و اگر به کسی دلبسته باشند، هر سختی‌ای را به خاطر او تحمل می‌کنند.

عطسه ناگهانی نشانه زرنگی
عطسه بعضی از افراد آداب و رسوم خاصی دارد و چند ثانیه‌ای مقدماتش طول می‌کشد، اما بعضی عطسه‌های دیگر، خیلی سریع و بدون مقدمه بیرون می‌پرد. پژوهشگران معتقدند، کسانی که ناگهانی و خیلی زود عطسه می‌کنند، آدم‌های تند و تیزی هستند. اگر خواستگار شما بتواند عطسه‌تان را معنا کند، ممکن است بیشتر از شما حساب ببرد، زیرا پژوهشگران می‌گویند، کسانی که به این شکل عطسه می‌کنند، نکته‌سنج و تیزبین هستند و نمی‌توان به سادگی موضوعات را از آنها پنهان کرد. پس اگر می‌خواهید گربه را دم حجله بکشید و به او نشان دهید نمی‌تواند شما را فریب دهد و مقابلش تند و بی‌مقدمه عطسه کنید. پژوهشگران معتقدند، این افراد در مواقع بحرانی به بهترین شکل ممکن عمل می‌کنند و از پس مشکلات برمی‌آیند. این افراد آدم‌شناس‌های خوبی هستند و معمولا در کمترین فرصت، می‌توانند موقعیت‌ها را ارزیابی کنند و بدانند که فرد مقابلشان چند مرد حلاج است. اگر عطسه شما ناگهانی باشد، بعید نیست بتواند عنان زندگی را خودتان به دست بگیرید و در صورت ازدواج با مردی سازگار، مهم‌ترین تصمیم‌ها به خواسته شما گرفته شود.
خانم‌ها مرموزترند
درحالی که عطسه کردن می‌تواند خصوصیات کلی شما را فاش کند، اما محققان معتقدند خانم‌ها با این فاش‌کننده راز مشکل دارند. بررسی‌های آنها نشان می‌دهد، 30 درصد خانم‌ها ترجیح می‌دهند، جلوی عطسه شان را بگیرند و در مقابل دیگران، مانع از بیرون پریدن عطسه شوند. البته خاموش کردن عطسه، کار چندان دشواری هم نیست. تنها کافی است چند لحظه انگشت‌تان را زیر بینی‌تان بگیرید. این کار در بیشتر مواقع، شما را به نتیجه‌ای که می‌خواهید می‌رساند.

...

از انســــان هـــای احســـاساتــی بـیشتـــر بـتـــرسیـــد؛
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.

آن ها قـــادرند ناگهــــــانی،

دیگــــر گــریـه نکـننــد؛

دوسـتــــ نــداشتـــه بــاشـنـــد؛

و قـیـــدِ همـــه چـیــز را بــزننــد،

حتـــی زنــدگــــی . . .






شرلوک هولمز



شرلوک هولمز کارآگاه معروف و معاونش واتسون رفته بودند صحرا نوردی و شب هم چادریزدند و زیر آن خوابیدند. نیمه های شب هولمز بیدار شد و آسمان را نگریست.

بعد واتسون را بیدار کرد و گفت: نگاهی به آن بالا بینداز و به من بگو چه می
بینی؟

واتسون گفت: میلیونها ستاره می بینم .

هولمز گفت: چه نتیجه میگیری؟

واتسون گفت: از لحاظ روحانی نتیجه می گیرم که خداوند بزرگ است و ما چقدر در این دنیا حقیریم.

از لحاظ ستاره شناسی نتیجه می گیریم که ماه در برج مشتری است، پس باید اوایل تابستان باشد.

از لحاظ فیزیکی، نتیجه میگیریم که مریخ در موازات قطب است، پس ساعت باید حدود سه نیمه شب باشد.

شرلوک هولمز قدری فکر کرد و گفت: واتسون تو احمقی بیش نیستی. نتیجه اول و مهمی که باید بگیری اینست که چادر ما را دزدیده اند !!!




ماهیگیری



مردی باهمسرش در خانه تماس گرفت و گفت:”عزیزم ازمن خواسته شده که با رئیس و چند تا از دوستانش برای ماهیگیری به کانادابرویم”

ما به مدت یک هفته آنجا خواهیم بود.این فرصت خوبی است تا ارقائ شغلی که منتظرش بودم بگیرم بنابراین لطفا لباس های کافی برای یک هفته برایم بردار و وسایل ماهیگیری مرا هم آماده کن.
ما از اداره حرکت خواهیم کرد و من سر راه وسایلم را از خانه برخواهم داشت ، راستی اون لباس های راحتی ابریشمی آبی رنگم را هم بردار.
زن با خودش فکر کرد که این مساله یک کمی غیرطبیعی است اما بخاطر این که نشان دهد همسر خوبی است دقیقا کارهایی را که همسرش خواسته بود انجام داد..
هفته بعد مرد به خانه آمد ، یک کمی خسته به نظر می رسید اما ظاهرش خوب ومرتب بود.
همسرش به او خوش آمد گفت و از او پرسید که آیا او ماهی گرفته است یا نه؟
مرد گفت :”بله تعداد زیادی ماهی قزل آلا،چند تایی ماهی فلس آبی و چند تا هم اره ماهی گرفتیم . اما چرا اون لباس راحتی هایی که گفته بودم برایم نگذاشتی؟”
جواب زن خیلی جالب بود…
زن جواب داد: لباس های راحتی رو توی جعبه وسایل ماهیگیریت گذاشته بودم.